Z Davle do Dolního Posázaví

Trasa je dlouhá 31 km je vhodná pro trekové kolo a pokročilé cyklisty s dobrou fyzickou kondicí.

Z Davle z pravého břehu Vltavy od starého mostu železného mostu pojedeme po cyklotrase 8199 do údolí Sázavy, v Pikovicích přejedeme most, vystoupáme do Hradištka a na vyhlídce na panorama Štěchovic s přehradou a plavební komorou se otočíme, pojedeme zpět a na rozcestí budeme pokračovat rovně po modré turistické značce na další rozcestí, kde odbočíme doleva a po žluté značce vystoupáme k silnici. Po ní přes Krňany a Hostěradice sjedeme dolů k Sázavě do Kamenného Přívozu, kde přejedeme řeku, za mostem odbočíme doleva a po 250 metrech odbočíme doleva do slepé ulice na zelenou značku. Trasa pokračuje do zákazu vjezdu, takže je nezbytné 1 km kolo vézt a dávat pozor na chodce, kterých tu o víkendech prochází značné množství. Trasa vede romantickým prostředím po kamenné hrázi mezi řekou a vodním náhonem s lávkami k chatám. Dále pokračuje k jezu a restauraci Žampach. Dále budeme pokračovat po žluté značce nejprve po proudu řeky a pak do prudkého stoupání k monumentálnímu železničnímu viaduktu a veřejně přístupným štolám. Dále budeme stoupat stále po silničce, v Dolním Studeném opustíme žlutou značku a po 1 km dorazíme k silnici. Po ní se dáme vlevo, na další křižovatce odbočíme vpravo, dojedeme k další křižovatce, kde odbočíme doleva na Davli. V Davli před silničním mostem odbočíme z hlavní silnice doprava na cyklotrasu č. 19 a po ní dojedeme ke starému mostu.