Cyklobusem na Hřebeny

Hřebeny jsou nejbližší „hory“ ku Praze a jejich hluboké lesy protkané asfaltovými silničkami jsou opravdovým cyklistickým rájem. Pro zjednodušení výletu a ubrání z náročných stoupání vyjedeme do Černolic cyklobusem, ve stanici Dobřichovice navazujícím na vlaky od Prahy. Přesto je výlet určen spíše starším dětem s dostatkem zkušeností s jízdou na kole, čekají nás delší stoupání i klesání. Je možné jej absolvovat i s cyklovozíkem.

Od autobusové zastávky v centru Černolic si můžeme udělat zajížďku k pěkným Černolickým skalám (od požární nádrže vpravo) nebo se rovnou vydat červenou cykloznačkou značenou „hřebenovkou“ Hřebenů přes obec do lesů – čeká nás krátké stoupání a poté jízda střídavě nahoru dolů až k silnici z Mníšku do Řevnic (parkoviště), za níž se trochu zapotíme při dalším stoupání na Skalku (553 m, ve svahu tohoto vrchu vzniklo poutní místo s barokním kostelíkem, křížovou cestou, klášterem; pěkné výhledy). K poutnímu místu vede odbočka, hlavní trasa pokračuje pohodlně na rozcestí Červený kříž, Na Rovinách a Na Soudném. V sezoně tu bývá hustý cyklistický provoz, doplněný i pěšími výletníky. Od posledního jmenovaného rozcestí pojedeme po zelené cykloznačce, čeká nás krátké a poslední stoupání a poté si již od rozcestí Nad Rochotou můžeme vychutnat dlouhý sjezd po cyklotrase 8130 do vsi Halouny. Hned na kraji vsi nezapomeneme odbočit vlevo na zelenou značku, vedoucí nejprve nezpevněnou cestou a poté místní komunikací. Na začátku asfaltu značku opustíme a kolem kultovní hospůdky U Zrzavého paviána sjíždíme mezi domky na silnici, po níž se dáme vlevo a poté stále přímo do centra obce Svinaře (obnovovaný zámek) a po cyklotrase 3 na nádraží v Zadní Třebani.