V úterý 6. listopadu 2019 byl snesen 83 tunový železniční most z roku 1905 vedoucí přes Hořínský plavební kanál, aby uvolnil místo novému mostu s unikátním zvedacím mechanismem. Nový zdvižný most umožní zvednutí až o 2,5 m pro dosažení výšky 7 m pro plavbu větších nákladních a osobních lodí. Nový most bude hotový do června roku 2020 a bude první svého druhu v České republice.
Tento způsob řešení železničního mostu umožní jednak zvýšení parametrů Vltavské vodní cesty mezi Mělníkem a Prahou pro převedení nákladní dopravy ze silnic na vodní dopravu a zachování osobní železniční dopravy do Lužce nad Vltavou, jejíž objednatelem je Středočeský kraj. Železniční most bude sice vybaven závorami, ale přednost budou mít osobní vlaky, které jezdí podle jízdního řádu, zatímco lodě mohou počkat na zvednutí mostu na čekacích stáních.
Nový ocelový most
bude obdobného vizuálního provedení jako původní most a díky zdvižnému
charakteru mostu nedojde k žádné změně úrovně ani polohy železniční tratě v
blízkosti obytné zástavby obce. Opětovné zprovoznění železniční dopravy je
plánováno na červenec 2020. Ovládání všech
zdvižných mostů na Hořínském plavební kanále bude řízeno dálkově z 6 km vzdáleného velínu
na plavební komoře Hořín.