Zpět

Na přehradě Orlík vyplul nový parník Svatá Anna

Orlicka prehrada parnik 125

Na přehradě Orlík byla začátkem srpna pokřtěna ředitelkou Státní plavební správy Klárou Němcovou za účasti ministra dopravy Vladimíra Kremlíka osobní loď Svatá Anna s kapacitou 150 pasažérů, která významně posílí místní flotilu lodí. Loď, která plula dříve po Berlíně a německých kanálech pod jménem Angela je dlouhá 32 metrů, vysoká 4,6 metru a široká 5 metrů a je tak největší osobní lodí na Orlické nádrži.

Svatá Anna bude brázdit vody Orlické nádrže dle jízdního řádu zveřejněného zde: https://www.orlickalodni.cz/aktualni-jizdni-rad-orlik/. Lodě se po vodě na přehrady Slapy a Orlík nedostanou kvůli chybějícím lodním zdvihadlům, proto bylo nutné osobní loď přepravit z Mělníka po silnici. Do budoucna by měla být cesta i pro větší osobní lodě a parníky jednodušší, protože stát plánuje dokončit lodní zdvihadla na přehradách Slapy a Orlík, čímž by se lodím otevřela možnost doplout proti proudu až do Českých Budějovic. Tento záměr potvrdily i hejtmanky Středočeského a Jihočeského kraje při květnovém setkání v Českých Budějovicích. Celkem je na Vltavské vodní cestě potřeba dokončit plavební komoru České Budějovice, zvedací most v Týně nad Vltavou, zajiš­tění plavebních hloubek pod vodním dílem Kořensko, výstavbu lodních výtahů Slapy a Orlík.„Věřím, že díky spolupráci se nám za pár let podaří změnit Vltavu v pul­zující tepnu spojující naše regiony,“ zdůraznila hejtmanka Stráská. Její středočeská kolegyně, hejtmanka Jaroslava Po­korná Jermanová, si od projektu slibuje celkové oživení oblasti podél řeky s adekvátními službami a zázemím pro návštěvníky i místní obyvatele. „Ve Středočeském kraji pracujeme na rozšíření sítě rekreačních přístavů a přístavišť a ve spolupráci s Ústeckým a Jihočeským krajem propagujeme rekreaci na vodě a u vody. Dokončení Vltavské vodní cesty se týká ve Středočeském kraji především lodních zdvihadel Slapy a Orlík, které propojí jihočeskou Vltavu s Prahou a Labem pro tisíce turistických lodí, které dnes nemohou tyto přehrady překonat. Vítám, že se daří rozšiřovat služby pro turisty a rekreaci podél Labe a Vltavy a věřím že nová osobní loď Svatá Anna významně přispěje ke zvýšení atraktivity Orlické nádrže,“ říká Dušan Sahula, ředitel Středočeských vodních cest.Investice nutné pro dokončení Vltavské vodní cesty včetně obou lodních zdvihadel jsou odhadovány na 5 miliard korun. Jihočeská centrála cestovního ruchu si nechala zpracovat analýzu potřebných investic. „Podle analýzy ekonomického přínosu přinese Vltava za současného stavu do veřejných rozpočtů ročně přibližně čtyři miliardy korun. Po zainvestování, kdy odhad nákladů na realizaci všech navržených opatření směřujících k dokončení Vltavské vodní cesty činí pět miliard korun, se přínos do veřejných rozpočtů zvýší o více než miliardu ročně na přibližně 5,1 mi­liardy korun za rok. Návratnost investic tak představuje pět let,“ konstatoval ředitel Jihočeské centrály cestovního ruchu Jaromír Polášek. 


Vytvořeno 15.8.2019 14:52:18 | přečteno 696x | ernest

Provozní informace

Splavnost a provozní omezení
Zobrazit
Provoz v komorách
Zobrazit
Pravidla plavby a bezpečnost
Zobrazit

Počasí

jasno
Pondělí 29.5.den 23 / 27°Cnoc 8 / 12°C
 
polojasno až zataženo
Úterý 30.5.den 21 / 25°Cnoc 10 / 14°C
 
jasno
Středa 31.5.den 23 / 27°Cnoc 8 / 12°C